Saturday, November 26, 2011

Rancangan bahasa Arab menarik kerana Nur Afni




Saudara Pengarang,

SAYA merupakan antara ribuan peminat yang meminati rancangan bahasa 
Arab di TV1 yang ke udara pada setiap hari Khamis pukul 6.30 petang.

Saya mengucapkan tahniah kepada penerbitnya yang berjaya menghasilkan 
rancangan yang bercorak ilmiah itu. Saya juga ingin mengucapkan tahniah 
kepada para pelakonnya yang sangat fasih berbahasa Arab.

Tapi ingin saya katakan di sini, bahawa rancangan itu mempunyai satu tarikan 
penting iaitu salah seorang pelajarnya yang menarik. 

Tidak dapat dinafikan bahawa dia merupakan salah seorang pelakon yang 
dapat melariskan lagi rancangan itu. Dari awal rancangan lagi saya sangat 
meminati gadis yang bernama Nur Afni.

Wajahnya yang jelita membuatkan dia menjadi rebutan di kalangan rakan-
rakan saya di sekolah. Masakan tidak, setiap kali datang sekolah pada hari 
Jumaat kami akan berbicara tentangnya. Pakaian yang dipakai, wajahnya 
cantik atau tidak, dan bermacam-macam lagi.

Namun yang pasti, dia selalu menjadi fokus utama jurukamera.

Soalan

Saya juga ingin memaklumkan di sini, bahawa Nur Afni mempunyai wajah 
yang seiras Erra Fazira, ini diakui oleh rakan-rakan saya apabila kami 
membandingkan wajahnya dengan wajah Erra Fazira ketika memakai tudung 
(hendak pergi umrah). 

Tetapi kami berasa terkilan, kerana sejak kebelakangan ini, wajahnya jarang 
kami lihat di televisyen, kalau adapun dia tidak langsung bangun untuk 
menjawab atau menanyakan soalan. Adakah penerbit telah melupakan 
jasanya yang melariskan rancangan itu. Saya harap dia diberi pelaung lagi 
supaya bangun bertanyakan soalan.

Sekurang-kurangnya kami dapat menatap wajahnya secara dekat. Pada 
pandangan kami, Afni mempunyai daya tarikan tersendiri.

Jika dia diberi peluang menjadi celeberiti pasti dia akan menjadi terkenal 
sebaris dengan Siti Nurhaliza kerana dia dapat menarik peminatnya yang 
tersendiri. 

Saya tahu tentang ini kerana rakan saya yang berada di sekolah yang sama 
dengannya menyatakan yang dia punya ramai peminat di SMKGS. Jadi saya 
harap peluang untuknya muncul di kaca TV lebih besar. _ PEMINAT MISTERI, 
Kepong.

                    (Source : Utusan Malaysia)

No comments:

Post a Comment